Hbisseling.jouwweb.nl

Bak

De bak is gemaakt uit 1mm geanodiseerd aluminium. Geanodiseerd aluminium is het aanbrengen

van een aluminiumoxide laag langs elektrochemische weg of langs een chemische weg d.m.v. zuren.

Het oppervlak is nu harder en krasvaster geworden.

De bak heb ik zelf gezet d.m.v. lijmtangen, werkbank, rechthoekige en ronde balken.

bak1.jpg
bak.jpg

De omhulling van de hydraulische cilinder is gemaakt uit koper en een messing verbindingsstuk

(normaal voor gebruik van waterleidingen).

Aan de bevestigingplaat heb ik nog extra messing schotjes aangebracht om het nog gedetailleerder te maken.

De cilinder zit met 2x4 M2 boutjes vast aan de bak. Ik heb hiervoor een bout met een hoge kop gebruikt.

cylinder1.jpg
cylinder2.jpg

Op de bak zijn nog messing stripjes gelijmd en ook een messing strip waartegen de achterklep komt.

De haak voor de klepvergrendeling is ook goed te zien op de foto. De klepvergrendeling is mechanisch net zoals zijn grote broer.

Op de foto ernaast was de eerste proefrit. Het was maar goed ook want de trekker kwam tegen de oliepomp aan.

Ik heb nu de schotel versteld maar dit was niet genoeg nu ook maar de pen een stukje naar voren gezet.

achterkant2.jpg
proefrit.jpg

De milieukleppen zijn ook gemaakt uit 1mm aluminium. De klep wordt op 1 punt

aangedreven door een stang.De klep is al behoorlijk stijf van zich zelf waardoor

de klep niet doorbuigt door het eigen gewicht.

De achterklep bestaat uit aluminium en messing. De koker' s zijn uit

massief messing gemaakt, hierdoor wordt de klep lekker zwaar en zal goed

aansluiten tegen de bak.

milieuklep.jpg
achterklep.jpg

Op de foto hieronder is het kopschot te zien waartegen de cilinder wordt bevestigd.

Het kopschot zit zelf geschroefd aan de bak

waardoor ik er altijd nog bij kan. Verder gaat er wel eens wat mis.

De 2 gaten voor de infrarood en de oplaadplus konden niet

op die plek zitten hier achter zaten namelijk de tandwielen voor de aandrijving

van de kleppen. De gaten heb ik nu iets hoger aangebracht.

kopschot.jpg
aandrijving-kopschot.jpg

Op de rechter foto is de aandrijving van de kleppen goed te zien. De kleppen

slaan automatisch af maar mocht er toch iets mis gaan dan slipt de as door,

dit is al gebeurt tijdens de show in Goes er lag een korreltje tussen de klep en de bak

waardoor de schakelaar niet werd uitgezet.

Hieronder nog diverse onderdelen voor het kopschot.

onderdelen-kopschot.jpg